ورود
passport

پاسپورت نیوزیلند

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

پیش از این، نیوزیلند در کنار ژاپن جایگاه نخست را به‌طور‌ مشترک در اختیار داشتند. با‌این‌وجود، اکنون نیوزیلند این جایگاه را به‌تنهایی و با اختلاف قاطعی با رتبه‌های بعدی در اختیار گرفته است. اکنون می‌توانید با گذرنامه نیوزیلند بدون ویزا به بیش از 120 کشور جهان سفر کنید.

گذرنامه‌های ژاپن، آلمان، سوئیس، اتریش، ایرلند، لوکزامبورگ، کره جنوبی و استرالیا به طور مشترک جایگاه دوم را در میان معتبرترین گذرنامه های دنیا به خود اختصاص داده‌اند. کشورهای سوئد، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا و فنلاند نیز مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

بنا به گزارش‌ها، نیوزیلند موفق شد در بحبوحه همه‌گیری کووید-19 اعتبار گذرنامه خود را نسبتا حفظ کند و واکنش دولت این کشور به بحران اخیر معیار مهمی در رسیدن به جایگاه نخست بود. اگرچه اکنون گذرنامه این کشور به دلیل بحران کووید-19 امکان ورود بدون ویزا به کشورهای کمتری را فراهم می‌کند، اما این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که دارندگان گذرنامه کیوی (Kiwi)- گذرنامه نیوزیلند- در مقایسه با دیگر ملیت‌ها کمتر تحت تأثیر محدودیت‌های سفر قرار گرفته‌اند. همچنین، کشورهای اروپایی عمدتا موفق شدند در 10 جایگاه برتر این لیست قرار بگیرند، زیرا اکثر این کشورها امکان دسترسی به منطقه تردد آزاد شنگن را با اعمال محدودیت های کمتر کووید-19 برای دارندگان این ویزا حفظ کرده‌اند.

اکنون انتظار می‌رود نیوزیلند در خصوص جذب استعدادها و نیز اغوای گردشگران در دوران پس از همه‌گیری کووید-19 وضعیت بهتری داشته باشد.

منبع: New Zealand’s passport most powerful in the world, knocks off Japan from top position

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز