ورود
Tourism Coordination

بهبود گردشگری

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

تفاهم‌نامه‌های مسافرتی منسجم و هماهنگ، اقدامات ایمنی پیشرفته و حفظ مشاغل و معیشت از مهم‌ترین اجزای لازم برای ازسرگیری گردشگری است.

در ششمین نشست کمیسیون بحران سازمان جهانی گردشگری، موضوع ضرورت همکاری به عنوان تنها راهکار پیشبرد روند بازیابی پایدار بخش گردشگری، مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست اعضا در خصوص ایجاد کمیسیون جدیدی در سازمان جهانی گردشگری با عنوان پروتکل‌های ایمنی مشترک تعهد دادند تا اعتماد به سفرهای بین المللی را افزایش دهند و نیز برنامه‌های مشخصی را در راستای افزایش حمایت از مصرف‌کنندگان و تدابیری را برای حمایت از مشاغل اجرایی کنند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، با تبیین فضای حاکم بر این نشست، خاطرنشان کرد که وقتی معیشت میلیون‌ها نفر در معرض خطر باشد، انفعال گزینه درستی نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد بهبود سریع و پایدار گردشگری است.

پولولیکاشویلی در ادامه گفت: "برای سرعت بخشیدن به روند رفع محدودیت‌های سفر در زمان مناسب و به شکلی ایمن، افزایش سرمایه گذاری در طرح‌های حامی سفر ایمن مانند آزمایش‌گیری قبل از پرواز در فرودگاه، و نیز حمایت و تقویت مشاغل و کسب‌وکارها، نیاز به هماهنگی‌های قاطعانه داریم. اگر نتوانیم این سه اولویت را در راس امور قرار دهیم، از عهده احیای بخش گردشگری و در ادامه نجات میلیون ها شغل برنخواهیم آمد."

این فراخوان همکاری صدای طیف مختلفی از مقامات رده بالای سیاسی سرتاسر دنیا، از جمله رایزنی‌های وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، ریس ماروتو؛ احمد بن عقیل آل خطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی؛ خالد الانانی ، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر؛ حاجا نانسی شکری، وزیر فرهنگ، هنر و گردشگری مالزی؛ عبدالله معصوم، وزیر گردشگری مالدیو؛ ریتا مارک، رئیس امور گردشگری وزارت امور خارجه پرتغال و خوزه لوئیس اوریارته، معاون رئیس امور گردشگری شیلی را منعکس می‌کند.

منبع: Coordination is vital for recovery, says UNWTO

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • اولین هواپیمای سفارشی قطر

    شرکت هواپیمایی قطر به عنوان شریک و شرکت هواپیمایی رسمی فیفا، از هواپیمای بوئینگ 777 خود که آرم مخصوص جام جهانی فیفا 2022 قطر روی آن نقش بسته، رونمایی کرد تا شروع دوره دو ساله تا آغاز مسابقات در 21 نوامبر 2022 را جشن بگیرد.

  • شورای جهانی سفر و کرونا

    گلوریا گوارا، رئیس و مدیرعامل شواری جهانی سفر و گردشگری، گفت: "واقعا امیدوارکننده است که به تدریج شاهد باز شدن درب‌ها به‌ روی انجام آزمایش‌ قبل از پرواز در فرودگاهها هستیم. چندین ماه است که خواستار آزمایش‌گیری سریع و کم‌هزینه در برنامه حرکت در فرودگاههای سراسر دنیا هستیم که با اجرایی شدن این اقدام در مسیر درست گام برداشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز