ورود
Reopening of trips to Japan and China

بازگشایی سفر به ژاپن و چین

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

ژاپن و چین در اولین مذاکرات مقامات رده بالای دو کشور از زمان انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن در ماه سپتامبر، برای شروع دوباره سفرهای تجاری در ماه جاری و ادامه گفتگوها درباره جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی به توافق دست یافتند.

سفر دو روزه وانگ یی، وزیر خارجه چین، به توکیو در حالی انجام می‌گیرد که نگرانی‌ها از اقدامات گستاخانه پکن در منطقه افزایش یافته است. مذاکرات نخست وزیر چین با همتای ژاپنی، توشیمیتسو موتگی، در زمینه تنش‌های دریایی، تجارت و واکنش به همه گیری کووید-19 انجام شد.

وانگ امروز دیداری دوستانه با نخست وزیر یوشیهیده سوگا خواهد داشت. نخست وزیر ژاپن تاکنون برای حفظ تعادل بین وابستگی بالای اقتصادی ژاپن به چین و نگرانی‌های امنیتی، از جمله ادعاهای پکن در خصوص جزایر مورد مناقشه که تحت کنترل ژاپن است، تلاش کرده است.

موتگی در جلسه مطبوعاتی پس از مذاکرات گفت: "مهم است که با مردم تعامل داشته باشیم و به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره کنیم." این گفته‌های وی به طرح‌های تسهیل سفر برای مسافران کاری و اتباع هر دو کشور که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با محدودیت مواجه شده، اشاره دارد.

موتگی افزود: "امیدوارم که این موافقت‌نامه به احیای دوباره اقتصادهای ژاپن و چین کمک کند و درک متقابل دو کشور از یکدیگر را افزایش دهد."

پیشتر، وزرای خارجه چین و ژاپن در اوایل سپتامبر برای دیدار در توکیو توافق کرده بودند تا برخی از محدودیت های سفر مرتبط با ویروس کرونا را تا پایان ماه جاری لغو کنند.

منبع: Reopening soon: Japan and China to resume business travel by November end

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • آغاز به‌کار سفرهای هوایی هند

    پرادیپ سینگ کارولا، رئیس سازمان هواپیمایی داخلی هند، ضمن سخنرانی در وبیناری با موضوع "چشم‌انداز پیش‌ روی صنعت هواپیمایی و گردشگری" که به میزبانی اتحادیه انجمن‎های گردشگری و مهمان‌یاری هند برگزار شد، اظهار داشت: "حدود 65 درصد از سفرهای هوایی داخلی به میزان قبل از همه‌گیری کووید-19 بازگشته و اکنون باید طرحی را برای احیای صنعت گردشگری تهیه کنیم."

  • کاهش 70 درصدی گردشگری

    محدودیت‌های ایجاد شده در بخش سفر در واکنش به همه‌گیری کووید-19، همچنان خسارات شدیدی را به گردشگری بین‌المللی وارد می‌کند، بطوریکه بنا به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود مسافران بین‌المللی در هشت ماه اول سال 2020 کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز