ورود
Imam Reza Holy Shrine

نقش پررنگ خراسان رضوی در جذب گردشگر خارجی

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان خراسان رضوی نقش و جایگاه مهمی در بازارهای هدف گردشگری و جذب گردشگران خارجی ایفا می‌کند.

ولی تیموری در حاشیه بازدید از غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: استان خراسان رضوی مثل همیشه یکی از غرفه‌های خوب، مهم و موثر نمایشگاه را به خود اختصاص داده، که با تلاش مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همکاران این اداره ‌کل بوده است.
وی هم‌چنین در مورد نقش خراسان رضوی در توسعه گردشگری کشور افزود: همه ما می‌دانیم که رویکرد غالب در گردشگری کشور تا امروز فرهنگی بوده و عموما گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند نیز با این رویکرد بوده است.
معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: اگر زیرشاخه‌های فرهنگ را بررسی کنیم، بیش از ۹۰ درصد گردشگران ورودی در بخش فرهنگی قرار می‌گیرند و در میان گردشگران فرهنگی، گردشگری مذهبی و زیارت جایگاه بالایی دارد، بخش عمده‌ای از گردشگران خارجی ورودی، از بازارهای اصلی هدف گردشگری شیعه هستند و عموما زائرانی هستند که به قصد زیارت امام‌رضا(ع) به کشور ما می‌آیند، بنابراین با این نگاه و تحلیل استان خراسان رضوی و مشهد مقدس به عنوان یکی از نقاط کانونی و جذب گردشگر است.
تیموری یادآور شد: با تلاش همکاران ما در استان خراسان رضوی و به‌ ویژه در مشهدمقدس نه تنها در گردشگری زیارتی بلکه تنوع محصول ایجاد شده و گردشگری سلامت به عنوان پیوست گردشگری زیارت تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با اقدامات و ابتکاراتی که در شهرها و روستاهای مجاور مشهد انجام شده است، انواع دیگری از گردشگری نیز در حال توسعه است.معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بنابراین استان خراسان رضوی نقش و جایگاه مهمی در بازارهای هدف گردشگری و جذب گردشگران خارجی ایفا می‌کند، امیدواریم که با گشایش‌هایی که اتفاق خواهد افتاد، با تلاش همکاران ما از این فضای رکود خارج شده و مجدد با عزمی راسخ‌تر بخش بزرگ‌تری از این بازارهای هدف را فعال کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، تیموری گفت: هنوز در برخی از کشورها از جمله لبنان و سوریه افرادی هستند که آرزو دارند به مشهد مقدس سفر کنند و بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع) را زیارت کنند که با برقراری آرامش در سوریه و آغاز سفرهای مشتاقان از این کشور به مشهد، به طور یقین نقش خراسان رضوی در گردشگری بیشتر از این نیز خواهد شد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز