ورود
Ministry of Cultural Heritage, Handicrafts and Tourism

ممنوعیت های سفر نوروزی

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص سفرهای نوروزی اظهار نظر کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص سفرهای نوروزی اظهار کرد: در وهله اول از مردم درخواست می شود که در مدت باقی مانده تا نوروز ۱۴۰۰ به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. اگر دست به دست هم دهیم قطعا می توانیم شرایط را به سمت سفید هدایت کنیم. باید از اجتماعات دوری کرد و حتما از ماسک استفاده کرد تا بتوانیم سفرهای نوروزی را داشته باشیم.
وی با اشاره به جلسات کمیته امنیت اجتماعی ستاد مقابله با ویروس کرونا، گفت: برای گردشگری نوروز، سه امکان دیده شده است که یکی از آنها شامل تورهای گردشگری است که از مبدا تا مقصد و برگشت به مبدا شرایط کاملا مدیریت شده و تحت پروتکل های دقیق بهداشتی است و نگرانی برای وزارت بهداشت نخواهیم داشت، سفرهایی که اقامت آنها در اماکن اقامتی باشد، قطعا تحت مدیریت و کنترل خواهد بود، همچنین رفت و آمد توسط ناوگان هوایی، زمینی و ریلی نیز انجام می شود و نگرانی کمتری در این راستا وجود دارد، اما در دسته سوم، سفرهای عموم مردم را پیش رو داریم که کنترل و مدیریت آنها کمی دشوار است و در حال حاضر بر این سفرها تمرکز شده است و مجموعه وزارت بهداشت نیز در این راستا نگران است.
مونسان تصریح کرد: ممنوعیت ها و محدودیت ها به استانداران ابلاغ شده است که شامل ممنوعیت زدن چادر، ایجاد کمپ های چادری، اقامت در مدارس و مراکز غیرمجاز وزارت گردشگری است و امیدواریم با این محدودیت ها و ممنوعیت ها بتوانیم ایام نوروز خوبی را تجربه کنیم و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در نوروز، می توانیم افتخاری در مقابله با کرونا رقم بزنیم و نشاط اجتماعی مردم را نیز رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز