ورود
bandarabas
اعتراض اهالی بندرعباس به حضور گردشگران؛

ساحل بکر سورو محل تیک آفِ خودروی گردشگران شد

زمان برای مطالعه 4 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

ساکنان سورو از اینکه گردشگران شهرهای دیگر این روزها با خودروی خود وارد تنها ساحل بکر بندرعباس شده اند اعتراض کردند.

سواحل بندرعباس جولانگاه خودروهای گردشگران

تنها ساحل بکر بندرعباس در استان هرمزگان همان ساحل سورو است که می‌شد گردشگران و ساکنانش بدون ایجاد مزاحمت کنار دریا چند دقیقه‌ای حضور پیدا کنند چون سواحل دیگر دسترسی به دریا و ساحل ندارد.
اما در روزهای اخیر به دلیل هجوم گردشگران به شهرهای جنوبی به خصوص بندرعباس و جزایر قشم و هرمز نه تنها نگرانی‌ها را درباره شیوع موج چهارم بیماری افزایش داده است بلکه موجب نارضایتی و اعتراض ساکنان این مناطق نیز شده است.
یکی از این اعتراضات که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته مربوط به اعتراض ساکنان محله سورو در بندرعباس است. در فضای مجازی تصاویر و فیلم‌های متعددی از تصادفات، در آب ماندن خودروها و ازدحام جمعیت گردشگران در ساحل سورو در حال انتشار است به خصوص از زمانی که یک تصادف در این ساحل رخ داد.

آفت عجیب "تیک آف" کردن

در روزهای اخیر براثر برخورد یک خودرو با یک موتورسیکلت در ساحل سورو، زنی که سرنشین موتور بود جان خود را از دست داد. این حادثه در حالی رخ داده که این خودروی متعلق به یکی از مسافران استان‌های همجوار، در حال تیکاف کردن و دور زدن با سرعت بالا در ساحل بود که در همین حین با موتورسیکلتی در حال عبور برخورد کرد. اکنون راننده نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.
اما این تنها اتفاق در محله سورو نبود، هر هفته تقریباً یک حادثه در این ساحل رخ می‌دهد اما زمانی این وقایع بیشتر می‌شود که مسافران به این استان هجوم می‌آورند. با این وجود اهالی سورو هر بار شاهد یک تصادف و یا گیرکردن خودروها در ساحل هستند که با کمک نیروهای امدادی از ساحل بیرون کشیده می‌شود چون بیشتر این خودروها در زمان جزر و مد در نزدیک ترین فاصله با دریا پارک می‌شوند.
از طرفی اهالی ساکن در این محله تاریخی و قدیمی، نمی‌توانند با خیال آسوده کنار این ساحل حضور پیدا کنند چرا که ساحل سورو به پارکینگ تبدیل شده نه فضای تفریحی و آرامش بخش.
این ها دلایلی است که موجب شده اعتراض ساکنان بیشتر شود. از طرفی متولیان در شهرداری بندرعباس با وقوع هر اتفاقی در این ساحل تنها برای مدت زمان کوتاهی، ممنوعیت تردد خودرو به ساحل را اعلام می‌کنند و پس از گذشت چند روز این ساحل دوباره باز شده و خودروی مسافران تا لب دریا تردد می‌کند.

تهدیدی برای اکوسیستم آبزیان ساحلی

تردد خودروها در این منطقه تنها موجب سلب آرامش اهالی سورو و گردشگرانی که قصد لذت از این ساحل بکر را دارند نیست بلکه تهدیدی برای اکوسیستم آبزیان ساحلی نیز شده است.خودروسواران پرندگان مهاجر را فراری داده اند، خرچنگ‌های کمتری به ساحل می‌آید و صدف کمتری می‌توان در این ساحل دید.
اسماعیل موجدی‌نژاد معاون خدمات‌شهری شهرداری بندرعباس نوروز امسال گفته بود: ورود خودرو به ساحل سورو در ایام نوروز ۹۹ ممنوع خواهد بود و طی این ایام، تدارک سه پارکینگ به منظور استفاده شهروندان و مسافران نوروزی در نزدیکی این ساحل در دستور کار قرار دارد.
معاون شهردار بندرعباس نسبت به جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان خصوصاً در ساحل سورو تاکید کرد و گفت: متأسفانه فعالیت دستفروشان علاوه بر ایجاد هرج و مرج، باعث ورود حجم زیادی از زباله به شهر و خصوصاً ساحل و دریا می‌شود.
این گفته‌ها موید آن است که شهرداری برای جلوگیری از اتفاقات تنها به محدوده زمانی خاصی توجه دارد. به این معنا که اگر اتفاقی در ساحل بیفتد مانند تصادف اخیر و یا با ازدحام جمعیت رو به رو شوند مانند نوروز امسال، ممکن است برنامه‌ای برای جلوگیری موقت از ورود خودرو به ساحل سورو داشته باشند وگرنه طرح دائمی برای بکر ماندن این ساحل ندارند تا هم نفع آن به گردشگران اهالی سورو برسد و هم از اتفاقاتی مانند تصادف افراد با خودروهای هنجارشکن و در آب ماندن خودروها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه
  • 6 مورد از بهترین پارک‌های آبی ایران به همراه آدرس و امکانات

    بهترین پارک‌های آبی با امکاناتی منحصربه‌فرد در شهرهای مختلف ایران مشغول به فعالیت هستند. در فصل تابستان بهترین جا برای تفریح و خوش‌گذرانی همین پارک‌های آبی و استخرها هستند. البته در فصل‌های دیگر سال هم می‌توان به پارک‌های آبی رفت اما اوج لذت تفریحات آبی در گرمای تابستان است و در این مجموعه‌های آبی می‌‌توان حسابی خوش گذراند.

  • ژنو با تاکسی رستوران‌ها به استقبال سال جدید می‌رود

    ژنو هرگز از غافلگیری مسافران خود غافل نمی‌ماند، چه با چشم اندازها، جاذبه ها یا تجربه‌ها. به همین دلیل است که این شهر توانسته قلب بسیاری از مسافرانی که برای لذت از پیشنهادهای تمام‌نشدنی به اینجا می‌آیند، را تسخیر کند. ژنو از هر فرصتی برای بازآفرینی شگفتی‌های خود استفاده می‌کند و تجربه‌های بی‌نظیری را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. جدیدترین سورپرایز ژنو استقبال از تاکسی رستوران‌های موسوم به ریستوتوک در خیابان‌های شهر است که به میهمانان امکان می‌دهد حین گردش در کوچه پس کوچه‌های مناطق زیبای شهر از غذاهای رستوران‌های مورد علاقه خود لذت ببرند.

  • 11 مورد از گران‌ترین و لوکس‌ترین تفریحات دنیا

    آیا تابه‌حال تجربه لوکس‌ترین تفریحات دنیا را داشته‌اید؟ اگر پاسختان بله است، باید بگوییم شما جزو آن 2 درصد افراد خوش‌شانسی در دنیا هستید که از این تفریحات استفاده کرده‌اند. اگر هم پاسختان خیر است، بیایید باهم سفری مجازی به این نقاط دنیا داشته باشیم و گران‌قیمت‌ترین تفریحات دنیا را باهم بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز