ورود
Travel hygiene practices

ابلاغ شیوه‌نامه‌های بهداشتی

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

معاون گردشگری ایران با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی به همه بخش‌ها و تاسیسات مرتبط به صنعت گردشگری ابلاغ شده است، گفت: مردم و گردشگران از رعایت این شیوه‌نامه‌ها مطمئن باشند.

به گزارش اینترآذ به نقل از ایرنا، کمتر از ۲۰روز به تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ باقی مانده است و سفرهای این دوره از تعطیلات در صورت تشدید نشدن وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت کنترل شده و برنامه‌ریزی شده، امکان‌پذیر خواهد بود؛ به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیش‌شرط عدم تشدید شیوع ویروس، سفرهای نوروزی با کنترل، نظارت و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می‌شود؛ این سفرها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امکان‌پذیر خواهد بود.
ولی تیموری با اشاره به مذاکرات و موافقت های مشروط ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: مقرر شده در صورتیکه شرایط فراهم شود سفرهای نوروزی به صورت محدود و کنترل شده انجام گیرد، در نوروز ۱۴۰۰ فقط سفرهای از پیش برنامه ریزی شده توسط گردشگران انجام خواهد شد.
معاون گردشگری کشور تصریح کرد: در یک مدل، گردشگران باید حتما از طریق دفاتر و شرکت های خدمات گردشگری برای سفر اقدام و برنامه ریزی کنند، و این دفاتر توجیه شده اند که باید همه مسائل و موارد در این روش را به صورت دقیق، بررسی و کنترل کنند؛ در مدل دیگر سفرهایی انجام می شود که گردشگران خودشان از قبل محل اقامت خود را در مراکز اقامتی (دارای مجوز از وزارتخانه) در مقصد رزرو و ثبت کرده اند.
تیموری با تاکید بر ضرورت آماده سازی و ایمن سازی بهداشتی تاسیسات گردشگری برای سفرهای نوروز ۱۴۰۰، گفت: باید شیوه نامه های بهداشتی کرونا در حین سفر به گردشگران و فعالان صنعت گردشگری آموزش داده شود و تجارب مقابله با ویروس و مهار آن به اشتراک گذاشته شود تا بیشتر از این صنعت گردشگری به ورطه رکود و خسارت فرو نرود.
وی با بیان اینکه ظاهرا کرونا تصمیم ندارد به این زودی سایه سنگین خود را از سر صنعت گردشگری بردارد، اظهار داشت: آموزش شیوه نامه های بهداشتی به همه بخش ها و تاسیسات مرتبط به صنعت گردشگری ابلاغ شده است تا آمادگی های اولیه و لازم برای سفر هوشمند، کنترل شده، محدود و برنامه ریزی شده در نوروز ۱۴۰۰ فراهم شود، مردم هم از همان مجاری که به صورت فنی و حرفه ای برای سفرهای نوروزی اعلام شده است، سفرهای خود را برنامه ریزی، کنترل و مدیریت کنند.
تیموری مردم و گردشگران را رکن اصلی صنعت گردشگری دانست و گفت: در یک سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و همه گیری بیماری، روحیه نشاط و شادابی در جامعه کمرنگ شده است، گردشگری می تواند التیام بخش این خستگی و فشار روحی و روانی باشد. با توجه به شرایط بیماری تلاش می کنیم فضای گردشگری را برای سفرهای مدیریت شده و هوشمند احیا و آماده کنیم تا روحیه نشاط به جامعه باز گردد که در این زمینه همکاری و مشارکت کامل مردم را نیاز داریم.
معاون گردشگری کشور گفت: مردم و گردشگران مطمئن باشند در تاسیسات گردشگری شیوه نامه های بهداشتی کاملا رعایت می شود، اما برای کاهش مخاطرات گردشگری در نوروز مردم به عنوان ناظران دقیق و حساس مسائل بهداشتی را هم خودشان رعایت کنند و هم این ضوابط را در تاسیسات گردشگری کنترل کنند تا گردشگری در نوروز ۱۴۰۰ یک تجربه خوب با حداقل آسیب باشد، یقینا با همکاری و کمک همه ارکان و اجزا گردشگری که خود گردشگران مهمترین رکن آن هستند، از بحران کرونا عبور خواهیم کرد.
تیموری درباره شرایط برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: نمایشگاه امسال بیشتر جنبه تخصصی دارد، ما صرفا فضایی برای فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد کردیم تا پس از یک سال در قالب یک رویداد با یکدیگر هم اندیشی و مشورت کنند، و برای توسعه همکاری در حوزه های مشترک تفاهم و برنامه کاری تعریف کنند. در این رویداد چهار روزه فعالان صنعت گردشگری از دفاتر خدماتی گردشگری و هتل داران تا مدیران بومگردی ها و راهنمایان گردشگری با توانایی ها و ظرفیت های یکدیگر آشنا می شوند و مسیرها و مقاصد جدید و شیوه های نوین توسعه گردشگری را مورد بررسی قرار می دهند.
معاون گردشگری کشور گفت: در این دوره از نمایشگاه، نشست ها و کارگاه های آموزشی با تعداد محدود شرکت کننده و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و همزمان به صورت آنلاین برای علاقه مندان و فعالان گردشگری در سراسر کشور هم پخش شد، در این کارگاه ها مدرس مباحث را توضیح می دهد و با استفاده از سامانه های برخط معاونت گردشگری این کارگاه های آموزشی برای راهنمایان گردشگری، مدیران بومگردی و فعالان صنعت گردشگری آنلاین پخش شد.
وی گفت: در این آموزش های آنلاین مسائل فنی مرور و یادآوری شد و مسائل مربوط به شیوه های ایمن و امن سفر در دوران کرونا، اصول و ضوابط شیوه نامه های بهداشتی در سفر و تاسیسات گردشگری و همچنین تجارب یک ساله کرونا را در نشست های تخصصی آنلاین تبادل و آموزش داده شد.
تیموری بیان کرد: امسال با توجه به محدودیت هایی که به دلیل کرونا برای بازدید عمومی وجود داشت، امکان بهره برداری و بازدید آنلاین نمایشگاه، مراسم ها و مصاحبه ها و اجراهای آیینی و نمایشی به صورت زنده و از رسانه های مختلف در شبکه های مجازی و اجتماعی متعلق به وزارتخانه برای مردم و علاقه مندان به این حوزه پخش شد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز